EKRANA DEĞİL ARKADAŞA DÖN

EKRANA DEĞİL ARKADAŞA DÖN

17.01.2024 67

 

EKRANA DEĞİL ARKADAŞA DÖN

Teknoloji, şehir hayatı ve çalışma koşulları, çocukların oyun oynamasının yanı sıra yaşamın birçok alanını da etkiledi. Sokaklarda arkadaşlarıyla birlikte oynayan çocuklar, artık evlerinde tek başlarına ya da teknolojik bir cihazla vakit geçiriyor. Ancak oyun oynamak çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve yaratıcı açıdan gelişmesine olanak sağlar. Bu proje genel olarak; okul öncesi çocuğun fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişimini temel alan; gerçek yaşamın bir parçası olan oyunla çocuğun en etkili öğrenme sürecini sağlamaktır. Çocuğun kendisini tanımasına ve onu diğerlerinden ayıran özelliklerinin farkına varmasına yardımcı olmaktır. Çocuk oyun oynarken oyun grubunun eşit bir üyesidir. Projede çocukların sokakta oynadıkları oyunların geçmişte olduğu gibi geleneksel oyunlarla okula kazandırılarak herkesin hoş karşılandığı ve ayrımcılığın yapılmadığı okul ortamlarının yaratılması amaçlanıyor.

 

HEDEFLER:

Öğrencilerin ekrandan ayrılıp akranlarıyla vakit geçirmesine olanak sağlamak

Öğrencilere geleneksel oyunları tanıtmak

Geleneksel oyunları okul ortamına taşıyarak öğrencinin grupta eşit haklara sahip olmasını sağlamak,

Öğrencilerin teknolojiye bağımlılığını azaltın.

Öğrencilerin yaratıcı fikirler oluşturmasını sağlamak.

Öğrencilerin zorbalıkla baş edebilecekleri ortamların oluşturulması

Öğrencilerin aileleriyle nitelikli etkileşimini arttırmak.

Öğrencilerin farklılıklarının farkına varmalarını sağlamak

Öğrencilerin sosyal gelişimlerini destekleyerek öğrencinin okul refahını arttırmak.

 

Arkadaşlarıyla birlikte sosyal gelişimlerine destek olmak.17-01-202417-01-202417-01-202417-01-2024